אשת השנה – שליחת חב"ד

"הפרס הזה הוא לא רק עבורי בלבד, הפרס הזה הוא גם לבעלי היקר הרב בנימין ע״ה. יחד הקמנו לפני שבע עשרה שנה את בית חב"ד בהנובר.." אמרה שליחת חב"ד להנובר במעמד החגיגי בקבלת העיטור "אשת השנה" של מדינת נידר-זאקסן שבגרמניה.

קידוש השם בהיקף חסר תקדים, התרחש ביום שני השבוע, ערב פורים קטן ה'תשפ"ב, עת שהשליחה הראשית להנובר שבגרמניה, שטערני וולף, קיבלה במעמד חגיגי את עיטור "אשת השנה" של מדינת נידר-זאקסן שבגרמניה, אשר הנובר היא בירתה.

העיטור המיוחד ניתן על ידי ראשי ובכירי העיתון "רונדבליק"  Politikjournal für Niedersachsen העיתון הגדול ביותר במדינת נידר-זאקסן לענייני פוליטיקה, בטקס שהתקיים בבית חב"ד "בית בנימין" בהנובר, ופורסם למאות אלפי קוראים במדינת נידר-זאקסן.

העיתון "רונדבליק" הנו כלי התקשורת הנחשב והמשפיע ביותר במדינה, כעיתונם של הפוליטיקאים ואנשי העסקים, המשפיע רבות על השיח הציבורי במדינה. מעמד חגיגי זה נערך על ידי העיתון מידי שנה, כאשר קודם לכך תהליך בחירה על ידי מיליוני קוראי העיתון, הנדרשים לבחור את "איש השנה" שלהם, מתוך חמישים מועמדים אשר קיבלו קודם לכן במשך השנה את תואר "איש השבוע".

אנשים ונשים אלו הנם דמויות בעלת נוכחות ציבורית והשפעה רבה בעיר, שקיבלו את התואר השבועי על תרומתם הגדולה לעשייה החיובית במדינה. מתוך נבחרי "איש השבוע", נבחרת מידי שנה דמות אחת המקבלת את עיטור "איש השנה".

בין אלו הייתה השליחה הרבנית שטערני וולף, שלפני חודשים אחדים נבחרה על ידי העיתון ל"אשת השבוע". באותו שבוע התפרסמה בעיתון כתבה מרכזית אשר סקרה בהרחבה את הפעילות היהודית הענפה בהנובר וב"בית בנימין" הנעשית על ידי השליחה ומשפחתה, הממשיכים שם בשליחות הרואית, גם לאחר פטירתו הטראגית של השליח הבלתי נשכח הרב בנימין וולף ע"ה, לפני כשנתיים.

ואכן, מתוך חמישים המועמדים, קיבלה בשבוע שעבר השליחה הרבנית וולף הודעה כי היא נבחרה על ידי קוראי העיתון להיבחר כ"אשת השנה", בפער גדול ביותר מהמועמדים האחרים.

הענקת תואר כבוד זה באה גם על רקע ציון השנה האחרונה כשנת האלף ושבע-מאות להתיישבות היהודית בגרמניה. תאריך היסטורי זה צוין במהלך השנה האחרונה בכל רחבי גרמניה, בהובלת ממשלת גרמניה, במסגרתו נערכו אירועים ציבוריים רשמיים בכל הערים והקהילות בגרמניה, בהשתפות אישי שלטון בכירים ואנשי ציבור מקומיים, התומכים ומעודדים את התפתחות והרחבת הקהילות היהודיות.

בדברים נרגשים שנשאה השליחה מקבלת העיטור, שטערני וולף, היא חלקה בפני כלי התקשורת ורבבות הצופים את הדברים הבאים:

"תודה רבה על כך שבחרתם בי כ"אשת השנה", ותודה על פרס חשוב זה.

הפרס הזה הוא לא רק עבורי בלבד, הפרס הזה הוא גם לבעלי היקר הרב בנימין ע״ה. יחד הקמנו לפני שבע עשרה שנה את בית חב"ד בהנובר, בשליחותו ובברכתו של הרבי, הרבי שלימד אותנו לאהוב ולכבד כל אדם, כי כל אדם נברא בצלם אלוקים.

אני יודעת שהיו מועמדים רבים וגם טובים ממני. אבל השנה שבה גרמניה מציינת אלף ושבע מאות שנה של היסטוריה יהודית עמוקה ושורשית, בחרתם במישהו שמייצג בגאון את העם היהודי, את הרוח והמסורת היהודית.

המסורת היהודית מלמדת אותנו, שלא משנה מה עומד בדרכנו, ומה קורה סביבנו. אנו אף פעם לא מתייאשים ולא מוותרים.

הפרס החשוב הזה נותן לי הרבה כוח להמשיך ולהוסיף בעבודתנו לטובת הקהילה היהודית, ולטובת העיר והמדינה, ועל כך תודתי העמוקה נתונה לכם".

כאמור, הטקס החגיגי של הענקת עיטור "אשת השנה" לשליחה הרבנית וולף, גרם לקידוש השם ולקידוש שם ליובאוויטש רבתי בכל רחבי המדינה, והדבר ישפיע בע"ה רבות על המשך תנופת הפעילות היהודית בעיר ובמדינה.

content_editor

השאירו תגובה