השינוי מתחיל בפעולה קטנה

מעשהו של פנחס גרם לזעזוע בקרב עם ישראל. פעולת הקנאות של פנחס חדרה לליבם וגרמה להם לשוב בתשובה ובזכות זה המגיפה נעצרה. מכך נלמד כי כדי לפעול שינוי אצל השני יש צורך לעשות פעולה מעשית - נקודה לשולחן השבת

מספרים על דרשן שהרביץ תורה בקהילה. אחרי 120 שנה הגיע לעולם האמת, הוא היה בטוח שיכניסו אותו לגן עדן אמר "פתחו לי שערי צדק". אמרו לו חכה לביקורת הגבולות.. בינתיים הוא רואה את נהג האוטובוס של הקהילה שמכריזים עליו "זה השער להשם צדיקים יבואו בו" ופותחים שערי גן עדן בפניו.. הדרשן לא מבין, מה חטאתי? מדוע אותי אתם לא מכניסים מיד לגן עדן? ענו לו, אדוני כשאתה דיברת בדרשה כל הקהל נרדם, אבל כשהנהג נסע באוטובוס כולם צעקו מהלב שמע ישראל..

בפרשתנו אנו מוצאים שאחרי שפנחס מוסר את נפשו והורג את כזבי ואת זימרי שחטאו, הפסוק מעיד עליו: ״השיב את חמתי מעל בני ישראל״. שהמעשה של פנחס הוא שגרם לביטול הקטרוג והמגפה נעצרה. ובזכות מעשה זה זוכה פנחס לשכר מיוחד, קבלת הכהונה.

נשאלת השאלה, הרי גם משה רבנו ביטל קטרוגים מעם ישראל, למשל בחטא המרגלים, בחטא המתאוננים, בחטא העגל, אם כן מדוע רק פנחס זוכה לשכר?

ההסבר בזה הוא שמעשהו של פנחס גרם לזעזוע בקרב עם ישראל וכפי שרואים זאת בפסוק "בקנאו את קנאתי בתוכם", שפעולת הקנאות של פנחס חדרה לליבם וגרמה להם לשוב בתשובה ובזכות זה המגיפה נעצרה.

הקדוש ברוך הוא מברך את פנחס שיהיה איש השלום, שהוא זה שתמיד ישכין שלום בין ישראל להקב״ה. וכמו שמפרש הספרי על הפסוק ויכפר על בני ישראל שעד עכשיו פנחס לא זז ועומד ומכפר עד שיחיו המתים. לכן הוא זכה לשכר נצחי לאריכות ימים ו"פנחס זה אליהו" שבסופו של דבר עלה בגופו בסערה השמיימה וממשיך משם להשכין שלום.

ההוראה אלינו היא כדי לפעול שינוי אצל השני יש צורך לעשות פעולה מעשית.

אחי, הנחת תפילין היום?!

content_editor

השאירו תגובה