לפני החילוץ – נרכשה אות בס"ת לחיילת

יממה לאחר חילוצה בשלום של החיילת אורי מגידיש מקרית גת, מתפרסם היום כי שלשה ימים בלבד לפני כן נרכשה עבורה אות ב"ספר התורה הכללי" (העשירי) - מבצע שיזם הרבי לפני 42 שנים, ושעליו התבטא במלחמת לבנון הראשונה (שלום הגליל), כי מדובר בהגנה והצלה לחיילים שרכשו או שנרכשו עבורם אותיות בספר התורה

חברתה של מגידיש, מ', חיילת בפיקוד העורף שרשמה אותה לספר, מספרת "הגענו לאזור הר מירון ובאחת המשמרות בחמ"ל נכנס לחדר בחור חב"דניק ששאל אותי ואת מי שהיה בחמ"ל אם אנחנו רוצים להוסיף את שמנו בספר תורה שמוקדש לחיילים. אני לא כל כך מאמינה ואפילו כועסת על מה שקרה, במיוחד שאחת החטופות אורי מגידיש היא חברה טובה שהכרתי מגיל צעיר. בכל מקרה למרות שלא כל כך ידעתי מה זה אומר להרכיב ספר תורה משמות החלטתי לבקש שיוסיף את שמה ליתר ביטחון. היום, 3 ימים לאחר שביקשתי ממנו להוסיף את שמה לרשימה בישרו לנו שהיא השתחררה מידי חמאס בידי צה"ל ואני מאושרת ומרוגשת".

מי שביצע את הרישום הוא הת' לוי ינון בן שמואל מצפת, שהסתובב בבסיס עם בני משפחת גרינבאום ממירון ורשם יחד עימם מאות חיילים. לדבריו "הרבי דיבר בצורה מאוד ברורה על החשיבות של כתיבת האותיות לזכות החיילים, ואני שמח שסייענו להציל את החיילת. אני קורא לכל אחיי ורעיי חסידי ואוהדי חב"ד להתגייס עוד היום ולרשום כמה שיותר חיילים בספר".

ב'ועד לכתיבת ספר התורה הכללי' מציינים בסיפוק כי בתוך שלשה שבועות בלבד הם הצליחו לרשום 130,000 חיילים, ובכוונתם לסיים בתוך חודש את מכירת 174,000 האותיות הנותרות. "כל אות היא מגן לעוד חייל" הם מדגישים, "אנחנו מוצפים בסיפורי ניסים מרגשים".

סיפורי הצלה פלאיים נוספים קשורים לספר, כמו זה שמספר הר' הגי דורון, חסיד חב"ד מצפת: "אח שלי גר בקיבוץ בארי וב"ה בניסי ניסים ממש הוא ומשפחתו ניצלו כולם. הנס הגדול הזה, גדול עוד יותר לאור העובדה שבני המשפחה שלו היו פזורים ב-5 מקומות שונים בקיבוץ באותן שעות של הטבח. לדעתי זו המשפחה היחידה בקיבוץ שהיה לה נס כזה, שכולם שרדו למרות שהיו כאמור בכמה מקומות. בערב שבת פרשת נוח סיפר לי הבן שלי כבדרך אגב את מאחורי הקלעים: 'אבא, אתה יודע שיומיים לפני שמיני עצרת רשמתי את כל המשפחה המורחבת, כולל את המשפחה של אחיך, בדוכן של ספר תורה הכללי במרכז חב״ד 770 בניו יורק. לעיתים דברים כל כך גדולים כמו קניית אות בספר תורה נראים לנו כדבר של מה בכך, אף הם אלו שמצילים משפחות שלימות. אני מודה לועד האות בספר תורה הכללי על הזכות".

סיפור נוסף הוא של רחל, פעילה בספר תורה הכללי, שלחה לועד לאחר הטבח: "בדידי הווי עובדא. הבוקר חולצה מקיבוץ בארי חברה שלי, אחרי שהסתתרה יומיים בממ"ד. לפני כשנה הצלחתי לשכנע אותה לקנות אותיות בספר התורה לכל משפחה. יש לה ארבעה ילדים ומלא נכדים. כולם ניצלו מהטבח".

פעילים אחר צירף התכתבות עם הורים לחייל שהבן שלהם השתתף בקרבות בעוטף עזה בשמחת תורה. "בדיוק התבשרנו שהצוות שלו היה בתקרית. היו פצועים. הוא בסדר. מאוד מעריכה. מאוד".

לרכישצ אות לזכות בספר התורה הכללי לחץ כאן

content_editor

השאירו תגובה