מערך החירום החב"די

מאת: בר זגה, YNET
גם אנשי חב"ד לא נחים לרגע בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. אחד מהם, הרב לוי מנדלזון מצעירי אגודת חב"ד, מלהטט בין שלושה כובעים שונים בעשרת הימים האחרונים – בעצם ארבעה, עם האישה והילדים שמחכים בבית. עוד מלפני המלחמה הוא אחראי על פעילות 28 בתי חב"ד במרכזים רפואיים, ומאז מתקפת הטרור הוא מגויס בצו 8 למחלקת איסוף נתונים וחללים של גדוד 944 בפיקוד העורף, ובעיקר משמש כפרויקטור של מערך החירום הארצי של חב"ד בישראל.
מיד עם פרוץ המלחמה, צעירי חב"ד הקימו מערך חירום ארצי למתן מענה למשפחות ההרוגים, פצועי המלחמה ובני משפחותיהם, חיילי צה"ל הלוחמים ומשפחות ואזרחים בעורף ובחזית. "יש לנו כלי עצום וייחודי, והוא הפריסה הארצית הקיימת של 766 בתי חב"ד בישראל שיודעים 'לדבר' אחד עם השני", אומר מנדלזון. "באמצעות החמ"ל אנחנו מקבלים מאות פניות לעזרה מדי יום, מכל הסוגים שרק אפשר להעלות על הדעת, ומיד משדכים להם פתרונות. זה עובד גם הפוך: אנשים טובים שרוצים לתרום ולעזור, ואנחנו יודעים להוציא את זה לפועל במיידי".
לצד הכמויות העצומות של אוכל, צעצועים לילדי המפונים ועזרים שונים לחיילים כמו שקי שינה ומטענים, במערך החירום של צעירי חב"ד משקיעים משאבים רבים גם בפן המורלי והאמוני: "הרבי מלובביץ' לימד אותנו תמיד שהנשק הכי חשוב של עם ישראל הוא הרוח. אסור שהיא תישבר! הדבר אולי הכי קשה וטעון הוא שאנחנו מגיעים לכל אחת ממשפחות הקורבנות שיושבות שבעה, כדי לחזק את בני הבית. אתם לא מבינים כמה זה משמעותי עבור בני המשפחה לדעת שהם לא לבד".
ליצירת קשר ותרומות: באמצעות המוקד: https://chabadisrael.co.il או בנייד: 055-8959390

content_editor

השאירו תגובה