נלמד ונתכונן

מדעית מוכח כי שעתיים של ריכוז מוחי משנות את תאי מוח. בלימוד תורה, גם השכל האנושי מתעדן ומתחבר לחכמה האלוקית הצרופה והוא פשוט מתעלה להוויית הקדושה שמעבר לטבע

לוחות הברית הם בין עשרה דברים מופלאים שנבראו בזמן מיוחד במינו – ברגעים האחרונים של היום השישי לבריאת העולם. באותם רגעים הוסיף הבורא ליקום כמה תוספות, הנראות כמו חריגות קלות מתכנית הבריאה המקורית. לדוגמה: הבאר המופלאה שליוותה את בני ישראל במדבר או פי האתון – אתונו של בלעם, שהייתה הבהמה היחידה בהיסטוריה שממש דיברה.

הרגעים האחרונים של היום נקראים בין השמשות. זהו גבול הדמדומים בין היום והלילה, הזמן שאחרי האור וטרם החושך. בין השמשות של יום שישי הוא משמעותי במיוחד – זהו הסף שבין ימי החול לשבת קודש. ביום השישי לבריאת העולם היו אלו הרגעים האחרונים שהבורא עסק במלאכת הבריאה. מצד אחד היו אלו עדיין רגעי חול, ומצד שני, הילת הקדושה של השבת הנכנסת כבר נתנה בהם את אותותיה.

בין השמשות הוא העת המחברת את האור והחושך. בין השמשות של יום שישי מחבר גם בין חול לקודש, בין השגרה לבין מה שמעבר לשגרה. וזהו בדיוק אופיים של לוחות הברית וכל יתר הדברים שנבראו בזמן המיוחד הזה: אופי שמחבר בין הטבע לבין מה שמעבר לטבע.

לוחות הברית הם תמצית התורה כולה. לימוד התורה הוא אמצעי ייחודי לחיבור אל מה שמעבר לטבע. אמנם גם כאשר מקיימים מצוות מתחברים לקדושה האלוקית שמעבר לטבע, אולם הקדושה הזו לא מחוללת שינוי ניכר לעין. איננו מזהים שינוי בגופנו לאחר שהתעטפנו בטלית ואיננו רואים כי יד שהניחה תפילין מתפקדת אחרת מזו של מי שלא הניח.

בלימוד התורה, לעומת זאת, מתחולל בקרבנו שינוי מהותי. השכל האנושי מתעדן ומתעלה. הוא מתחבר לחכמה האלוקית הצרופה והוא פשוט משתנה. ולא רק השכל: אם אנחנו מפנימים כראוי את המסרים שבתורה – כל ההנהגה שלנו משתנה. אנחנו מסוגלים להתעלות מעל לנטיות טבעיות, יצרים ודחפים למיניהם ולשלוט בהם.

לאחרונה הוכיחו מדענים כי שעתיים של ריכוז מוחי משנות תאי מוח. כאשר בשעתיים הללו עוסקים בלימוד תורה, השינוי שמתחולל בתאי המוח הוא לכיוון קדוש ומרומם. המוח נהיה מחובר יותר להוויית הקדושה שמעבר לטבע.

כיום, אנו נמצאים ברבע האחרון של האלף השישי לבריאה. חז"ל אומרים, כי העולם נועד להתקיים במתכונתו הנוכחית מקסימום ששת אלפים שנה ובאלף השביעי תשרור פה אווירה שונה לגמרי. זה מקביל לששת ימי הבריאה, כל יום כנגד אלף שנים, והיום השביעי – יום השבת והמנוחה – כנגד האלף השביעי. וכמו שאכן מכנים חז"ל את תקופת האלף השביעי: "יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים".

כעת, אנו נמצאים אפוא לקראת סיום 'יום שישי'. על פי ההלכה, ישנה אפשרות לקבל את השבת ולהחיל את קדושתה עוד לפני ששוקעת השמש ביום השישי. מה שאומר, שאנו נמצאים בזמן בו יש לנו את האפשרות לקבל ולהחיל כבר את ה"יום שכולו שבת ומנוחה". כביכול, הזמן של ערב שבת בין השמשות.

בין השמשות הוא עת החיבור אל מה שמעבר לטבע. זהו אפוא העיתוי הטוב ביותר להתחבר לתורה ולהתעלות עמה מעל ומעבר. ללמוד כדי לפקוח את העיניים ולהגיע כבר לגאולה השלמה. בתורה עצמה, מורה הרבי מליובאוויטש לעסוק באופן מיוחד בלימוד על הגאולה – לדעת מה יקרה בה, כיצד להתכונן לקראתה והיכן בדיוק אנו אוחזים בדרך אליה. עניינים אלו מבוארים בהרחבה מופלאה במשנתו התורנית של הרבי.

נלמד, נתכונן – ותכף ומיד נזכה לחוות בפועל ממש את הגאולה האמיתית והשלמה.

content_editor

השאירו תגובה