הרב זלמן וישצקי

הרב זלמן וישצקי

המצב נורא אבל שונה

המצב נורא כשיש מלחמה. הפחד מפני כאוס, או טיל טועה, או גם וגם הוא פחד נורא. אבל אי אפשר שלא להביט לאחור ואז נכוחה ולראות שמשהו בכל זאת השתנה, היהודים אינם מרכז הסיפור. זוהי אולי הפעם הראשונה בהיסטוריה שיש מלחמה אמיתית באוקראינה ולא מחפשים את היהודים..

הרב זלמן וישצקי

תשתחרר

כמה פעמים שמעתם את עצמכם אומרים: הייתי רוצה להיות יותר עם המשפחה, אם רק הייתי יכול. כמה פעמים אנחנו מפספסים דברים טובים בחיים מקוצר רוח ועבודה קשה?

הרב זלמן וישצקי

אחדות, לא אחידות

חג הסוכות הוא החג בו אנו מאגדים יחדיו ארבעה מינים שונים ואפילו קוטביים ומברכים עליהם ברכה. יתירה מזו, אין לנו אפשרות הלכתית לברך ברכה בלי שנאגד יחד את כל הארבעה. בשלש מילים, כל מה שנדרש מאתנו הוא 'אחדות, לא אחידות'.

הרב זלמן וישצקי

היו אקטיביסטים!

התנהלותו של משה רבנו כמנהיג העדה היא תמצית עבודת השליחות אותה הנחיל הרבי מליובאוויטש לכלל הציבור. הרבי דרש מכולם, משלוחיו, מחסידיו ובעצם מכל מי שבא עמו במגע, אם במגע ישיר או דרך לימוד התורה היו אקטיביסטים!

הרב זלמן וישצקי

בעזרת ה'..

'בעזרת השם' זה ביטוי, שאנו שומעים את עצמנו אומרים הרבה פעמים ביום. בתקוה שאנו חושבים על מה שאנו מוציאים מהפה, מעניין למה מתכוונים אנשים, כשהם אומרים 'בעזרת השם'?

הרב זלמן וישצקי

סיפור הנרות

אנו לא חוגגים את נצחון המכבים ונס פך השמן בשנת ג’ תקצ"ו – 165 לפני הספירה בלבד, חג החנוכה חייב להיות אקטואלי ובעל מסר ומשמעות לשנת ה'תשפ"ב – 2021

הרב זלמן וישצקי

מוכנים לכל תרחיש

להיות מוכנים זה טוב. אבל, האם אנחנו מוכנים גם לטוב כפי שאנו מנסים להיות מוכנים לרע?

הרב זלמן וישצקי

השותף לשליחות

"תעשה לי טובה: לך הביתה, תכין לי רשימת צרכים, סידורים, שיפוצים של הכל, אני מבטיח לסדר הכל בבת אחת. רק תפסיק לבוא לי פה כל שבועים עם 'משהו קטן' ● בלוג שליח לכבוד כינוס השלוחים בישראל

הרב זלמן וישצקי

הרכוש הרוחני שלנו

שבת חיי שרה היא שבת חברון. אלפי אנשים מכל רחבי הארץ ישבתו בחברון וישתטחו על קבריהם של אבות האומה. אולי נקבל החלטה, לבקר בחברון לפחות עד שבת חיי שרה בשנה הבאה.

הרב זלמן וישצקי

לעבוד קשה או לקבל מוכן?

מה עדיף? לעבוד קשה על כל דבר על מנת להשיגו, שאז יש ערך מיוחד לדבר, או אולי עדיף לקבל את הדבר מוכן ובקלות ולעשות בו שימוש נבון וטוב..