הרב אריק מלכיאלי

הרב אריק מלכיאלי

ה'אקזיט' הגדול

במתן תורה עשה עם ישראל את ה'אקזיט' של חיבור על לבורא העולם. ולכן אנו חוגגים זאת הן בגשמיות באכילת בשר ושתיית יין והן ברוחניות בהתרפקות על לימוד התורה.

הרב אריק מלכיאלי

אמירה שהיא דרך חיים

העולם אומר שכשלא ניתן לעבור מלמטה אזי הולכים מלמעלה. ואני אומר מלכתחילה ללכת דרך מעלה – זהו פתגמו של הרבי שלום דוב בער מחב"ד שהייתה אצלו דרך חיים.. ■ 4 תובנות לחיים איכותיים.

הרב אריק מלכיאלי

מעל לגבולות ההיגיון

מסלול החיים בעולמינו המפותל והמאתגר טומן בחובו לעיתים הליכה במסלולים הזויים שגם ה-  waze המשוכלל ביותר לא יודע איך לתמרן ובאיזה שבילים ניתן להגיע, ליעד הקשה עד בלתי הגיוני ומעשי בעליל. כאן נצרך פשוט להמריא מעל לגבולות ההיגיון. ההליכה מתוך אמונה מוצקה המניחה לרגע את השכל ומגוון תחזיותיו הצידה, והולכת בעיניים עצומות ובבטחון מלא אחר ההנחיות האלוקיות.

הרב אריק מלכיאלי

על קצה ה(בלי) גבול

העולם הזה על אף ההעלם הרוחני שבו, הוא בעצם סוג של גילוי אלוקי נסתר, ולכן בתנאים מסוימים ניתן לגלות בו את פנימיותו האין סופית של הבורא

הרב אריק מלכיאלי

חסידות חב"ד

י"ט כסלו נחשב כראש השנה לתורת חסידות חב"ד. ננסה לגעת על קצה המזלג מה המסר הכללי והמרכזי של תורת חב"ד. מה ציר התנהלותה ושאיפותיה?

הרב אריק מלכיאלי

מבט לשנה החדשה

ראש השנה הוא יום שבו ה’ קובע איך תראה השנה הבאה שלנו ולכן יש בהתנהלותנו אז כדי להשפיע על ההחלטה. מעבר לזה לפי הקבלה היום עצמו כולל בתוכו את כל השנה כולה.

הרב אריק מלכיאלי

פשוט לחיות

הבעש"ט חידד את ההבנה שיהודי לא נמדד רק ברמת האיי-קיו התורני שלו, אלא גם ובעיקר הוא נמדד עד כמה להב נשמתו האלוקי מאירה וחדורה באמונה פשוטה ובחיות וחמימות בקיום כל מצוה.

הרב אריק מלכיאלי

עין טובה

כל מי שהיה במגע עם חסיד חב"ד הראוי לשמו יכול מיד להרגיש זאת. המגוון הרחב של היהודים הפוקדים את בתי חב"ד ברחבי תבל, הם העדים החיים לכך שחזונו של הרבי הוגשם והתממש ברמה הכי ביצועית ומעשית על ידי תלמידיו וחסידיו

הרב אריק מלכיאלי

ערבוּת הדדית

אילו נעשה סקר ונשאל: תן את כל רוח היהדות במשפט או בסלוגן אחד קצר, ממש כמו הקופירייטרים המשווקים מוצר בכמה מילים, מה יהיו רוב התשובות?

הרב אריק מלכיאלי

שני מפתחות מרכזיים

אדם לא מוסר את עצמו לגמרי. הכל בערבון מוגבל. כנאמר בשירת דבורה 'המתנדבים בע"ם..' הוא בודק בכל עניין מה הטעם, הסיבה, המניע והרווח שיש בדבר.. יהודי צריך למסור לה' שני מפתחות מרכזיים וכלליים –  את ה'כי' ואת ה'אם' שלו: