חיוך לשולחן שבת

חיוך לשולחן שבת

נכון שכיף לנקות לפסח?

היה היה זוג, שמידי שנה בשנה, כל פעם, הבעל מצא חומרות חדשות להחמיר, שכמובן, מי מבצעת אותם? אשתו…

שנה אחת הוא מגיע לאישתו ואומר לה..

חיוך לשולחן שבת

הסוד להיות רגוע

יהודי מאמין, היודע שהקב"ה לא רק מנהל את העולם כרצונו, אלא גם כל רגע ורגע, כל מה שקורה לו, זה בזכות זה שהקב"ה ממשיך כל רגע לברוא אותו עם כל "צרותיו" מחדש, ההסתכלות שלו על העולם היא אחרת לגמרי. כשהוא נתקל בקושי לקיים מצווה, או בדאגה שמטרידה את מנוחתו הוא רגוע לחלוטין, כי הוא יודע שהוא בידיים הטובות ביותר, בידיו של בורא העולם בכבודו ובעצמו!

חיוך לשולחן שבת

חג הסוכות או חג האתרוג?

כשאדם במהלך היום מתפלל, לומד תורה ועושה מצווה. הוא עכשיו מחובר לקב"ה. אבל זה לא מספיק. המסר של חג הסוכות הוא שגם בעניינים הפשוטים היום-יומיים; גם כשאתה אוכל, גם כשאתה ישן, תעשה את זה לשם שמים..

חיוך לשולחן שבת

שנה טובה ומאוחדת

הייתכן שיהודי פשוט שבפשוטים יהיה ערב בראש השנה עבור יהודי שהוא גדול שבגדולים..? הרב נח סוליש במסר קצר לראש השנה

חיוך לשולחן שבת

ריח שהוא נחת

תארו לעצמכם מושבניק שלוקח את הטרקטור שלו ושורף את זה רק בשביל הריח של הטרקטור השרוף.., האם יש פה הנאה? אז מה הענין בשריפת הקורבנות במקדש?

חיוך לשולחן שבת

הלב של היהודי

הקב"ה לא מסתנוור מהכסף של העשיר, מהיחוס המשפחתי, או מכל פרט חיצוני אחר. "רחמנא ליבא בעי". הקב"ה רוצה את הלב שלנו. וזה כבר לא תלוי באף אחד אחר, אלא אך ורק בנו.

חיוך לשולחן שבת

לתת את הלב

כולנו יודעים על מעלתה הגדולה של מצוות צדקה, אבל לפעמים כשאנחנו נותנים מטבע לעני, אנחנו חושבים לעצמנו, מה כל כך מיוחד במצווה הנפלאה הזו?

חיוך לשולחן שבת

בורא עולם יפתור הכל..

רב בית הכנסת שם לב ששמעון זקן המתפללים בין ה-90 לא הגיע לתפילה כבר 3 ימים.. הלך הרב לבקרו בביתו חי בריא ושלם.. לשאלת הרב ענה: "עשיתי חושבים. כל החברים שלי כולם כבר מנוחתם בגן עדן.. רק זה חסר לי, שאלך לבית הכנסת והם ישאלו: מה? הזקן הזה עדיין שם?!…"